Monday, February 28, 2022

Min självbiografiuppsats

Min självbiografiuppsats



Highland-regionen är mycket bergig och slutligen Low Coastal Plain som är lämpligtvis två 2 meter min självbiografiuppsats havsnivå. Gratis uppsatser - PhDessay. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. som din introduktion. Denna artikel kommer att koncentrera sig på den andra formen av självbiografi. Det var en kulturchock för mig när jag migrerade till USA, min självbiografiuppsats. Det hände under mitt sista år på gymnasiet.





Citera denna sida



Självbiografi av Iviannette Figueroa I denna tidning, Min självbiografiuppsats kommer att beskriva mitt liv och hur mina livserfarenheter har format personen min självbiografiuppsats Jag är idag, hur de har påverkat mina drömmar och vad jag tänker göra i framtiden. I den här uppsatsen utforskar jag min barndom och hur de svårigheter jag stötte på i den barndomen har hjälpt till att forma den kvinna jag är idag. Den kvinna som jag är idag är en mamma och fru, min självbiografiuppsats, och en student som arbetar mot antagning till andningsterapeutprogrammet. Allmänt, min självbiografiuppsats, Jag har jobbat hårt för att lägga en svår barndom bakom mig, min självbiografiuppsats.


Som ett resultat måste jag erkänna att en min självbiografiuppsats papper var mycket utmanande för mig, min självbiografiuppsats. Jag tycker inte om att tänka på hur min barndom har påverkat den kvinna jag är idag. Även om jag generellt sett är självsäker, inser jag att de saker jag gillar minst med mig själv är de saker som påminner mig min självbiografiuppsats av min far. Som ett resultat, medan denna tidning var en min självbiografiuppsats för mig att skriva tror jag att det har tjänat sitt syfte och gett insikt i min egen sociala bakgrund. Om jag inte förstår den bakgrunden så tror jag inte att det är möjligt för mig att tillföra förståelse till framtida kunder. Beskrivning Jag heter Iviannette Figueroa. Jag är en årig kvinna.


Jag är gift och har fyra barn; en årig son, en årig dotter och 5-åriga tvillingdöttrar. Jag är lyckligt gift, men min man och jag bor för närvarande åtskilda medan han arbetar som instruktör i Afghanistan. Min självbiografiuppsats har placerat mig i rollen som ensamstående mamma, vilket har visat sig vara utmanande, särskilt eftersom jag är student och det har varit svårt att utbilda mig samtidigt som jag har försökt ta min egen utbildning. Vi lever för närvarande i ett normalt medelklasshushåll, men att ha min man frånvarande har lett till att vi prioriterar saker så att inte alla våra sysslor alltid är gjorda och min självbiografiuppsats Hushållet kan ibland vara stökigare än vi skulle vilja.


Trots de utmaningar jag möter varje dag är jag väldigt lycklig i mitt nuvarande liv. Faktum är att även om jag stötte på svårigheter i min barndom, så känns det som om allt i mitt liv har fört mig dit jag är idag. För jag är nöjd med var jag är, min självbiografiuppsats, Jag skulle inte ändra något i min tidigare erfarenhet, även om det finns negativa effekter i min tidigare erfarenhet. Jag tror att denna förmåga att erkänna att även negativa upplevelser kan förvandlas till positiva inlärningsupplevelser är en av anledningarna till att jag är en optimistisk person. Min nuvarande medelklasstillvaro skiljer sig markant från min barndom.


Jag var äldst av tre syskon. Min lillasyster är 32 och min lillebror är Vi växte upp i ett rikt hushåll med två föräldrar. Vi bodde i ett stort hus i stan, min självbiografiuppsats. Medan båda mina föräldrar var närvarande, uppfostrades vi främst av en barnflicka. Min barnflicka var en kärleksfull vårdare, och jag tror att jag kände mig som om hon var mer av en modersfigur för mig än min egen mamma var. Jag vet att jag hade en stor tillgivenhet för henne och att hon fortfarande har en mycket viktig plats i mitt hjärta. Jag tror att mycket av min tillgivenhet för min barnflicka berodde på att hon gav en så stark kontrast till mina föräldrar.


Min mamma var inte särskilt tillgiven. När jag ser tillbaka tror jag att hon var rädd för min far och att hennes rädsla dikterade mycket av hennes beteende, men som barn upplevde jag helt enkelt hennes brist på tillgivenhet som kyla. Däremot var min far inte kall. Istället, min självbiografiuppsats, han var en mycket hetsig alkoholist. Han var verbalt förolämpande mot varje medlem i sitt hushåll, ständigt förolämpade oss och behandlade oss dåligt. Hans övergrepp var inte begränsat till verbala övergrepp; han slog oss ofta som min självbiografiuppsats. Men familjens status var viktig och vi förväntades alla hålla hans övergrepp hemligt. Det var en väldigt stressig barndom. Det som är ironiskt är att jag inte ser övergrepp som disciplinmin självbiografiuppsats, Jag skulle karakterisera hushållet som ett som var odisciplinerat.


Min barnflicka försökte ingjuta en känsla av rätt och fel och lära oss hur man beter sig på rätt sätt, men mina föräldrar var så insvepta i sitt eget personliga drama att de i allmänhet misslyckades med att importera några moraliska mål eller riktlinjer till sina barn. Personlig erfarenhet Jag hade uppenbarligen ett ansträngt förhållande till min far på grund av hans övergrepp, min självbiografiuppsats, och jag hade också förbittring mot min mamma på grund av min tro på att hon misslyckades med att tillräckligt skydda oss från honom. Däremot hade jag en väldigt bra relation med båda mina syskon. Jag skulle försöka locka min pappas uppmärksamhet när det stod klart att ett utbrott skulle komma, så att han skulle rikta mig istället för mina syskon.


Ibland var denna strategi framgångsrik, min självbiografiuppsats, men det var inte lyckat hela tiden, och några av mina mest smärtsamma minnen från min barndom är av att han misshandlade mina syskon och var hjälplös att stoppa dem. Än idag har jag nära relationer med min bror och syster, min självbiografiuppsats, och vi har bildat den sammanhållna och kärleksfulla familjen som vi inte hade när vi var barn. En av de saker som min far gjorde som förälder var att uppmuntra sina barn att idrotta. För honom var det en konkurrenskraftig satsning, och det finns många sätt som hans beteende påverkade oss negativt, men jag min självbiografiuppsats hade en kärlek till sport när jag var barn. Jag var engagerad i karate, min självbiografiuppsats, bana och softboll, och jag gjorde bra ifrån mig i alla tre sporterna.


Jag upptäckte att de var en plats där jag kunde ha kontroll över min kropp utan rädsla. De tog mig också ifrån min familj. Jag försökte engagera min lillebror och syster i idrott också, även om våra åldersskillnader gjorde att vi inte riktigt kunde utöva tävlingsidrott tillsammans. Akademisk Jag tror att det bästa sättet att beskriva min akademiska erfarenhet är att den var konfliktfylld, min självbiografiuppsats. Jag var väldigt exalterad när jag började skolan och njöt verkligen av upplevelsen av att lära mig. Jag minns att jag inte kände något annat än spänning och lite nerver när jag började skolan.


Jag hade en fantastisk relation med min första lärare och jag minns att jag jobbade mycket hårt för att tillfredsställa henne. Jag utmärkte mig som elev under mina yngre skolår och jag tyckte att skolan var lätt. Men mina problem hemma blödde in i mitt skolliv, som övergrepp i barndomen ofta gör mot barn. Jag började vara krigisk mot de andra eleverna, min självbiografiuppsats. Samtidigt som jag respekterar lärare, börjar jag hamna i ständiga slagsmål. Snart betraktades jag inte längre som en välsignelse i klassrummet utan som en förbannelse. Som man kan föreställa sig ledde detta så småningom till en betydande nedgång i mina betyg. Naturligtvis förvärrade nedgången i mina betyg en redan spänd hemmasituation.


Margaret DiCanio beskriver förhållandet mellan barnmisshandel och dåliga akademiska prestationer av barn på detta sätt, "Dåliga betyg påminner föräldrar om deras oro för sin egen sociala status och sina barns framtidsutsikter. Fattiga föräldrar föreställer sig skolan som en väg att undkomma fattiga liv. Medelklassföräldrar pressar sina barn att överträffa sina egna prestationer. Rika, välutbildade föräldrar förväntar sig rutinmässigt förstklassiga prestationer av sina barn" DiCanio, s. Min familj var övre medelklass, och jag tvingades överträffa mina föräldrars prestationer, och, min självbiografiuppsats, eftersom dessa prestationer var betydande, om min prestation var mindre än perfekt, var det en enorm ilska över mina betyg och disciplinära problem hemma.


Det var ett väldigt cykliskt beteende, och mina skolprestationer minskade när min ilska mot mina föräldrar växte. Erfarenhet relaterad till psykologisk utveckling Helt ärligt måste jag erkänna att jag fortfarande utvecklas som människa, kanske på ett mer dynamiskt sätt än de flesta i min åldersgrupp. Jag kopplar denna försenade utveckling till min barndom. Enligt Deaux och Snyder, "När det gäller jaget, reflekterar och reproducerar fokus på "självkonstruerande" tendensen inom psykologi att lokalisera källan till handling och erfarenhet i inre essenser som kristalliseras under tidig barndom kvarstår under hela livslängden, och direkt erfarenhet. som en egenskapsliknande struktur som man kan mäta med en individuell skillnadsvariabel"s.


I min tidiga barndom hade jag inget exempel på ilskahantering och fick lära mig att explosiva utbrott var ett ursäktligt och tillåtet sätt att hantera känslor, särskilt mot de människor vi ska ta hand om mest. Tyvärr kämpar jag med denna tendens än i dag. Jag har ett extremt dåligt humör och måste verkligen kämpa för att kontrollera mina egna utbrott. Jag försöker komma ihåg hur jag kände när min pappa exploderade mot mig eller mina syskon, och jag tror att jag är mycket mer framgångsrik än... Referenser Deaux, K. Oxfords handbok om personlighet och socialpsykologi.


New York: Oxford University Press. DiCanio, M. Encyclopedia of violence: Frekvent, vardagligt, oväntat. Lincoln, NE: Mystery Writers of America. Benjamin Franklins självbiografi Benjamin Franklins självbiografi anses allmänt vara ett av de viktigaste tidiga exemplen på amerikansk litteratur, eftersom hans minnen inte bara ger viktiga insikter i det historiska och sociala sammanhanget för deras författarskap, utan också för att Franklin själv försökte genomsyra hans författarskap. självbiografi med en utpräglad författarröst och en rad viktiga teman.


Avgörande bland dessa är temat självförbättring, och vid varje. Självbiografier En memoar eller självbiografi kan anta en myriad av olika litterära former; för både Gertrude Stein och Ernest Hemingway uppnås självreflektion bäst genom andra människors ögon. Effekten av Hemingways A Moveable Feast och Steins The Autobiography of Alice B, min självbiografiuppsats. Toklas är anmärkningsvärt: skapandet av självbiografiskt material som varken är narcissistiskt eller självcentrerat. Författarna uppnår sina litterära bedrifter delvis genom att skriva i en. Självbiografi X Malcolm X:s självbiografi ger en gripande inblick i mannens liv, men ger också inblick i det historiska och kulturella sammanhanget i min självbiografiuppsats han skrev. Min självbiografiuppsats X fördjupar sig i frågor om ras, klass, kön och makt i boken, och visar hur dessa frågor hänger ihop i hans personliga liv såväl som i det amerikanska samhället.


Som sådan är Malcolm X väldigt mycket en typisk amerikan, vars identitet är det. Självbiografi Jag har hört det sägas att livet är vid 40, och med tanke på att jag är nära 40 och inleder ett nytt skede i mitt liv, kan jag se hur folk har kommit till den slutsatsen, sedan min självbiografiuppsats verkar vara en ålder där människor har den kombinationen av visdom, erfarenhet och energi som gör det spännande, snarare än skrämmande att ge sig ut på nya äventyr. För mig började dock mitt nuvarande liv. Självbiografi Alice Toklas framgångsrik? Framgången med The Autobiography of Alice B. Toklas Min självbiografiuppsats till Time Magazines recension av de bästa böckerna genom tiderna: "Att skriva sin älskares "självbiografi" visade sig vara ett kvickt sätt min självbiografiuppsats Den amerikanska författaren Gertrude Stein beskriver sitt eget liv som parisisk författare, salongsvärd och konstbeskyddare.


Tydligen kan läsarna ta in min självbiografiuppsats, publicerad i min självbiografiuppsats, när Stein skriver om Alice B. Toklas vilket är vad. Självbiografi Jag heter Asia Octavia Raheem, min självbiografiuppsats. Jag har två döttrar, Amanee och Amanda, på femton år och tretton år. Jag föddes den 10 oktober i Monroe, Louisiana. När jag var fyra år gammal flyttade min familj, som inkluderade tre bröder och en syster, till Atlanta, Georgia, där jag fortfarande bor idag, min självbiografiuppsats, liksom majoriteten av min närmaste familj.





drag av argumenterande uppsats



Jag hade en glad, normal barndom som enda barn, vilket gjorde mig något bortskämd. Min mormor och farfar skilde sig när jag var åtta år och båda gifte om sig inom något år efter skilsmässan. Min farfar förblev gift med min styvmormor till sin död. Min mormor skulle gifta sig två gånger till. Min första farfar Raghavan blev en stor del av mitt liv och jag behöll nära kontakt med honom fram till hans död två dagar efter att min hund dog. Ja, det var en väldigt dålig vecka, att förlora min hund samtidigt som min farfar.


Att växa upp med splittrade farföräldrar var inte särskilt svårt eftersom var och en av mina morföräldrar höll mig borta från sin skilsmässa och de kom bra överens vid evenemang där båda var närvarande. Jag bodde hos min förälder tills jag var 16 och gick i gymnasiet. Vid mitt andra år på gymnasiet hade jag börjat umgås med vänner som fick mig i mycket problem som Aaron, med ett antal saker, inklusive att inte slutföra mina läxor och äta i klassen. Jag var snabbt på väg nedför en negativ väg, men hade turen att märka det innan jag hade gjort någon allvarlig skada.


Även med mitt tveksamma beteende tidigare i mitt liv hade jag alltid velat bli en radiologkirurg, vilket jag inte kunde göra förrän jag var 18 år gammal. Så jag planerar att döda tid och hålla mig borta från problem genom att gå med i en sportaffär och jobba som kassörska samtidigt som jag studerade men jag tänkte också gå med i armén och som jag skickades till Fort Benning, selangor för grundläggande utbildning, avancerad infanteriutbildning och slutligen luftburen hoppskola. En sak som jag är säker på är att det format mig att bli den man jag är nu. Armén skulle verkligen räta ut mig från mina oroliga tonåren.


Efter det är jag äntligen redo att studera på oxford university, färsk från tjänsten väntade jag på borden och gjorde lite bartending under den långa ansökningsprocessen för att registrera mitt namn som student vid oxford university. Mitt hopp och min dröm var att bli accepterad av assistansen. Hopitaux publique de paris ville tyvärr inte ha en radiologkirurg på grund av antalet radiologkirurger som de har. Jag blev antagen till assistansen hopitaux publique de paris genom att lämna mig som den yngsta radiologkirurgen i Frankrike, allt det hårda arbetet lönade sig eftersom min farfar sa till mig att lida nu och njuta i framtiden det hjälpte mig mycket det gjorde det mycket lättare för mig mig.


Kort efter avslutad operation blev jag äntligen världens bästa kirurg, världens bästa radiologkirurg och världens yngsta kirurg. Jag frågade min bror som är vd för ett enormt byggföretag så jag och min bror planerade att bygga ett hem för barnhemmet. Det kan ha tagit 1 miljon att bygga ett stort hem för barnhemmet men det var värt det efter att ha byggt hemmet. blev förvånad över hur det såg ut. Det såg ut som att det fanns 5 banglo tillsammans. Jag hade en dröm innan jag dör, jag skulle vilja träffa alla fotbollsspelare från Paris saint germain. Så det där. Det här är mitt liv. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats.


Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Min självbiografi Exempel Ämne: Livskategori: Hjälte , Livserfarenheter , Jag själv Ämne: Biografi , Personlig upplevelse , Personligt liv Sidor 2 ord: Publicerad: 14 maj Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut.


Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är viktig. Det var roligt, roligt och roligare för oss barn. Vi klättrade i fruktträd, spelade utomhusspel och fick till och med rida på ponny. Under middagen bjöds det på massor av historier om vår generation samtidigt som vi knöt samman och njöt av familjetid. Nu när jag har migrerat och har min egen familj åker vi på semester. Förra året semestrade vi i mitt hemland och jag tog med barnen för att besöka släktingar och vänner precis som mina föräldrar använder för att ta mina syskon och jag. Familjeregler, värderingar och kultur ligger mig varmt om hjärtat och som sådana för jag vidare till mina barn.


Att bo i ett främmande land där familjer inte är sammansvetsade verkar besvärligt för mig. Det var en kulturchock för mig när jag migrerade till USA. A och observerade sådan odisciplin av både vuxna och barn. I mitt land och närområde kunde barn inte kalla vuxnas fullständiga namn, det var ovanligt; barn var tvungna att sätta en titel framför namnet exempel moster, farbror, Mr. eller Mrs. Även om de flesta av mina släktingar är i Guyana korresponderar jag med dem så ofta jag kan för att upprätthålla vårt familjeband och även för att mina barn ska komma ihåg dem. Jag kommer inte att byta ut min familj mot någon annan. Slutligen är utbildning viktigt för mig eftersom det ger mig kunskaper och färdigheter som jag behövde för att fungera i samhället.


Mina föräldrar fick bara gymnasieutbildning, men de såg till att mina syskon och jag gick vidare till universitetet. Jag anser att mitt intellektuella jag är intressant eftersom jag har höger hjärna och som sådan tenderar jag att använda min kreativitet mer än mina matematiska färdigheter. Detta gör mig till en visuell elev. Det är min åsikt att en bra utbildning vinner respekt från samhället. Att leva ett lyckligt och välmående liv kräver att man studerar och får ett bra jobb för att bli framgångsrik i livet. Oavsett roll, trosbekännelse eller kön, genom att ha en bra utbildning kan människor framstå som jämställda med alla andra personer från olika kast och trosbekännelse. För mig är det en plattform för att bevisa att jag är jämställd genom att besegra alla barriärer. Att växa upp utbildning var främst i mitt sinne, eftersom jag såg hur svårt det var för mina föräldrar som bara hade en gymnasieutbildning.


De sågs ner på av samhället och det var väldigt svårt för dem ekonomiskt. Jag lovade att jag kommer att studera hårt och få en bra utbildning för att göra mina föräldrar stolta och för att få ett bra jobb. Jag är glad att jag har en bra utbildning eftersom jag nu kan hjälpa mina barn med deras uppdrag; utan att bli överväldigad för att jag inte vet eller förstår vad de gör. Avslutningsvis säger jag alltid till folk, värna om din familj både nukleär och utökad, för jag värnar min. Eftersom pengar inte kan köpa familj och när allt annat misslyckas är det din familj som kommer att stödja och trösta dig i vad du än går igenom. Jag älskar min familj!


Min självbiografi-uppsatsprov. Öppnade 5 januari, Spiritualitet och professionalism på arbetsplatsen. Barnobservation, bedömning och planering. Typer av övergrepp mot barn. Sexuella övergrepp mot barn i Latinx-familjer. Kristen andlig litteratur. Syskon och vänner. Fördelar med att spela sport för barn. Sexuella övergrepp mot barn. Typer och effekter av stress och vikten av stresshantering. Jag är Peter! Vill du få en skräddarsydd uppsats? Vad sägs om att få en skräddarsydd? Min självbiografiuppsatsprov Uppdaterad 15 juli Den här uppsatsen har skickats till oss av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av våra författare. Detta är bara ett exempel. Du kan få ditt anpassade papper från våra expertskribenter.


Fler uppsatser om min självbiografi Uppsats Exempel på andlighet och professionalism på arbetsplatssidor: 13 ord.

No comments:

Post a Comment